Ahad, 3 Jun 2012

BARU 16 TAHUN.........



2 Jun 2012- Ulang Tahun perkahwinan ke 16 bersamaan Cuti  Hari Keputeraan Agung
Rasa macam baru saja, rupanya dah 16 tahun perkahwinan Ummi ,la rasanya macam baru saja sedag2 anak2 dah besaq2 ,syukur Ya allah diberikah kehidupan berkeluarga yang bahagia.
Kalau ada tak puas hati sesekali biasalah, tapi sebenarnya banyak benda yg kadang2 kalau tak puashati kita buat dek.....ja ,lastnya akan selesai dan, bila dah reda kita sembang2 baru jumpa sebab musabab.

Dengan anak2 syukur, sihat, cerdas, cerdik dan  tidak menyusahkan zahir dan batin, betullah ajaran Rasullullah anak2 makin dewasa kita kena berkawan dan tegur,memang sesekali kita marah tapi bila kita marah beri sebab dan contoh yang yang mudah difahami. Beri kepercayaan pada anak2 jangan semua benda asyik tak boleh.

Betullah keredhaan ibubapa adalah kunci kebahagiaan, walaupun Ummi berkahwin atas dasar dan pilihan keluarga, segalanya lancar dan syukur, elok semuanya. Cinta selepas kahwin memang seronok dan kita akan buat yang teraik sebab kita baru nak mengenali antara satu, hormat dan takutkan suami ada caranya, tak ber hang aku, jauh sekali tuding menuding, bercakap dengan nada suara yang sepatutnya, walaupun sesekali rasa nak marah dan geram tapi ,kita ingat segala amalan kita tak ada apa kalau kita melawan suami yang taat dan patuh pada Allah.


Syukur alhamdulihhal, Ya Allah kekalkan kebahagiaan ini, lindungilah kami dunia dan akhirat.

Di Rumah Sri Embun Kedah
Percutian Pantai Sarmila Songkla Thailand

  
Di Padang Arafah Jabbal rahmah

  
Percutian Cameron Highland

 
 Percutian ICT

 
Di Hadapan Masjidil Nabawi Madinah

Di Dalam Masjidil Harram Makkah 


Beriadah waktu petang