Rabu, 2 Mei 2012

SIAPA KITA, SIAPA DIA ,KENALI MELALUI TULISAN

 

Pertama : Tekanan

i. Tekanan yang kuat : Seseorang yang menulis dengan kuat tekanannya sehingga berbekas di bahagian belakang kertas. Maka dia adalah seorang yang sihat, cergas, pantas dan sedikit agresif.

ii. Tekanan yang ringan : Seseorang yang menulis dengan lembut dan ringan dan tidak berbekas. Dia adalah seorang yang kurang bertenaga, kurang sihat dan mudah sakit.

Kedua : Bentuk Tulisan

i. Tulisan yang bulat-bulat : Semua huruf ditulis dengan bulat. Dia adalah seorang yang emosional, prihatin, pengasih penyayang, kepekaan tinggi dan banyak memakai otak di sebelah kanan (otak kreatif).

ii. Tulisan yang tajam-tajam atau leper-leper. Tulisan yang angular dan sharp. Dia adalah seorang yang rasional, berkerja dgn sistematik, pandai mengurus dan banyak memakai otak di sebelah kiri (otak logical).
Kesimpulannya adalah melalui tulisan kita dapat mengetahui personaliti seseorang. Tulisan yang ditulis itu menterjemahkan apa yang ada pada diri kita. Adakah kita seorang yang ………..jika dilihat kepada kategori di atas, anda tergolong di dalam ketegori yang mana ??

http://www.fadzilahkamsah.com/