Rabu, 2 Mei 2012

AKU SEORANG GURU

Lagu yang akan Ummi nyanyikan setiap tahun pada 16 Mei untuk sambutan hari guru, tapi setiap tahun juga pasti Ummi sebak untuk menghabiskannya.
Paling Ummi tak boleh lupa kali pertama nyanyi lagu ni  terasa memang untuk diri sendiri time Minggu Orentasi Kat Maktab MPIP tahun 1992, dalam dewan tu memang meleleh habis, mula-mula tak nak jadi cikgu, tapi sebab ayah yang isi borang Ummi turutkan juga, frust memang frust tak leh jejak kaki kat u macam member2 lain.
Tapi memang betulla redha mak ayah adalah segalanya, syukur kini aku memang guru sebenar,u juga telah aku jejaki ,walaupun lambat bertapak2 dr kawan2 lain tapi aku dah berjaya,  moga pahala ini mengalir untuk mak ayah dan guru2 ku.
 Bila difikir2 balik kalau tak jadi cikgu nak jadi apa, bila sedar balik memang aku born to be a teacher.

Kami guru Malaysia
Berikrar dan berjanji
Mendidik dan memimpin
Putra putri negara kita

Pada Seri Paduka

Kami tumpahkan setia

Rukun Negara kita
Panduan hidup kami semua

Di bidang pembangunan
Kami tetap bersama
Membantu, membina
Negara yang tercinta
Amanah yang diberi
Kami tak persiakan
Apa yang kami janji
Tunai tetap kami tunaikan

    
Lagu & Lirik : Hashim Ahmad